Zapisz się do naszego newslettera

AKTUALNOŚCI

Po wykładzie czas na wyprawę!

Dodano: 21 października 2016

(Click here for english)

W czwartek 20.10.2016 r. o godz. 16:00 w Przedszkolu Nr 58 we Wrocławiu gościliśmy rodziców z dziećmi na nietypowym wykładzie, bo połączonym z warsztatami dla najmłodszych.

„Poznawanie przez wędrowanie, czyli dolnośląskie obszary Natura 2000 atrakcyjne dla dziecka – na przykładzie regionu Dolina Baryczy” taki był temat tego czwartkowego spotkania, a poprowadziła je Zofia Pietryka, koordynator ds. edukacji szkolnej programu „Edukacja dla Doliny Baryczy”.

Którą ścieżką przyrodniczą pospacerować, z jakiej wieży widokowej obserwować ptaki i co to Naturum? Które atrakcje w Dolinie Baryczy zwiedzać pieszo, rowerem, kajakiem, a które kolejką wąskotorową?

Odpowiedzieliśmy sobie na wiele pytań i mamy nadzieję, wzbudziliśmy ciekawość regionem. Teraz czas na wyprawę!

A tym, co ominęli nasz wykład, polecamy prezentację Pani Zofii Pietryki, która choć w części przybliży uroki Doliny Baryczy: LINK.

Przewodnik online EKOWYCIECZKI Z KLASĄ, czyli mapa młodego ekologa z projektu "Mój zielony DOM"

Dodano: 21 października 2016

(Click here for english)

Już prawie dwa i pół roku dzieci i młodzież z „Mojego zielonego DOMU” wędrują po regionie Dolnego Śląska zdobywając wiedzę na temat różnorodności biologicznej, ekologii, poszanowania natury i życia w zgodzie z przyrodą. Dzieje się tak za sprawą projektu, który pośród szeregu atrakcyjnych działań, oferuje uczniom wybranych szkół wycieczki do placówek naukowo-dydaktycznych, parków, rezerwatów przyrody, czyli wszędzie tam, gdzie można poznać i lepiej zrozumieć otaczającą nas przyrodę. „Ta nauka nie idzie w las! – mówi Joanna Handziak-Buczko, kierownik projektu – i już teraz widzimy efekty tego projektu. Wychowujemy młodych ekologów, ludzi z większą świadomością potrzeby ochrony środowiska, mających pozytywny wpływ na swoje otoczenie.”

W oparciu o wyniki ewaluacji i wypowiedzi zawarte w ankietach wypełnianych przez uczniów oraz ich pedagogów ustaliliśmy, gdzie warto pojechać i co zobaczyć w regionie Dolnego Śląska – czy to na wycieczkę ze szkolną klasą, czy z rodzicami. Tak powstała mapa online dostępna na google maps z zaznaczonymi EKO-lokalizacjami, ze zdjęciami z wypraw projektowych oraz z komentarzem pedagogów i opiniami uczniów biorących udział w projekcie „Mój zielony DOM”.

Mapa dostępna jest tu:

Na mapie można znaleźć ośrodki edukacyjno-dydaktyczne i ścieżki edukacyjne we Wrocławiu, parki krajobrazowe, narodowe i rezerwaty przyrody na Dolnym Śląsku wraz z zaznaczonymi ośrodkami edukacji ekologicznej. W zamieszczonych opisach znajdziemy opinie o atrakcyjności danej lokalizacji oraz informacje o możliwości przeprowadzenia w danym miejscu warsztatów czy zajęć terenowych.

Mapa nie jest dziełem skończonym. Możemy ją uzupełniać o kolejne miejsca sprzyjające ekoedukacji.

Zachęcamy do wspólnego tworzenia mapy, na przykład dodawania kolejnych lokalizacji przesyłając informację mailowo na mojzielonydom@cku.wroc.pl

Zapraszamy do korzystania z naszego przewodnika i wielu odkrywczych EKOWYCIECZEK Z KLASĄ!

Liczymy, że nasz region będzie z każdym nowym dniem coraz bardziej zielony i każdy z nas będzie mógł o nim powiedzieć, że to „Mój zielony DOM”!

Poznawanie przez wędrowanie, czyli gdzie na wycieczkę z dzieckiem? – wykład i warsztaty dla rodziców z dziećmi

Dodano: 08 października 2016

(Click here for english)

W czwartek 20.10.2016 r. o godz. 16:00 zapraszamy rodziców z dziećmi do Przedszkola Nr 58 we Wrocławiu (ul. Strzegomska 322) na 45-minutową prezentację połączoną z warsztatami dla najmłodszych.

„Poznawanie przez wędrowanie, czyli dolnośląskie obszary Natura 2000 atrakcyjne dla dziecka – na przykładzie regionu Dolina Baryczy” to temat spotkania, a poprowadzi je Zofia Pietryka, koordynator ds. edukacji szkolnej programu „Edukacja dla Doliny Baryczy”.

Spotkanie organizowane jest w ramach projektu „Mój zielony DOM” i jest jednym z szeregu atrakcyjnych wydarzeń mających na celu przekazanie w przystępny sposób wiedzy na temat różnorodności biologicznej, ekologii, poszanowania natury i życia w zgodzie z przyrodą.

Nie będzie więc nudno! Podczas gdy rodzice będą poznawać uroki regionu, dzieciaki zajmą się malowankami, po czym wszyscy razem przejdą do części warsztatowej. Przed nami okazja, by wspólnie poćwiczyć z wybranymi pomocami edukacyjnymi opracowanymi w ramach projektu „Edukacja dla Doliny Baryczy”. A wszystko w dobrej atmosferze, bo hasło przewodnie tego spotkania to: uczymy o ekologii, bawiąc się!

Pomyśleliśmy, że „poznawanie przez wędrowanie” dolnośląskich obszarów Natura 2000 to dobry sposób, by wychowywać młodych wrocławskich ekologów. Nawet nie wiemy, jak wiele pięknych miejsc w regionie można zobaczyć w weekend z dzieckiem. Często mamy też wątpliwości, jakie szlaki czy miejsca wybrać, by były one atrakcyjne dla dziecka w wieku przedszkolnym. Mamy nadzieję, że nasz wykład to zmieni! – dodaje Joanna Handziak-Buczko, kierownik projektu.

Wstęp wolny! Zapraszamy!

Eko-media donoszą, że działania projektowe jednej ze szkół uczestniczących w projekcie „Mój zielony DOM“, zostały docenione przez jury przyznaniem międzynarodowego certyfikatu Zielonej Flagi na okres 1 roku! Mowa o Zespole Szkół Nr 24 we Wrocławiu - Leśnicy. Serdecznie gratulujemy!

Dodano: 23 września 2016

(Click here for english)

Jak pisze Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, realizatora Programu Szkoły dla Ekorozwoju, szkoły z certyfikatem Zielonej Flagi to szkoły, dla których ekologia nie kończy się na teorii! Najlepsze w Polsce i na świecie szkoły zmieniają swoje otoczenie i pokazują nam czym jest ekorozwój przez duże "E".

Nad jakością realizacji Programu w Polsce oraz oceną szkolnych aplikacji o certyfikat Zielonej Flagi czuwa Kapituła Programu Szkoły dla Ekorozwoju, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Ministerstwa Edukacji, Ministerstwa Środowiska, firm i NGO zaangażowanych w promowanie zrównoważonego rozwoju.

Jeszcze raz gratulujemy Zespołowi Szkół Nr 24 i dziękujemy za wzorową realizację projektu. Jesteśmy dumni, że projekt „Mój zielony DOM“ choć trochę przyczynia się do tego, by nasza Ziemia była bardziej ZIELONA!

Polecamy uwadze artykuł dot. wyników oceny aplikacji o certyfikat ZF i LCAE za rok szkolny 2015/16: http://www.ekoszkola.pl/pl/blog/aktualnosci/2016/09/19/wyniki-oceny-aplikacji-o-certyfikat-zielonej-flagi-i-lokalnego-centrum-aktywnosci-ekologicznej

Projekt „Mój zielony DOM” przedłużony o kilka kolejnych miesięcy!

Dodano: 30 sierpnia 2016

(Click here for english)

Miło nam poinformować, że uzyskaliśmy zgodę na przedłużenie okresu realizacji projektu „Mój zielony DOM” do dnia 30 kwietnia 2017 r. Przedłużenie okresu realizacji projektu i związana z tym kontynuacja części dotychczasowych działań oraz wprowadzenie nowych jest wynikiem potrzeb sygnalizowanych przez placówki uczestniczące w projekcie.

Przed nami więc kolejne warsztaty edukacyjne, wycieczki do placówek naukowo-dydaktycznych oraz wykłady o tematyce proekologicznej.

Z dodatkowych działań informacyjno-promocyjnych już teraz zapowiadamy przewodnik on-line młodego wrocławskiego ekologa „Eko-wycieczki z klasą”, a także happening angażujący wrocławskie szkoły i przedszkola pod hasłem „Wspólnie budujemy nasz zielony DOM”!

Sympatyków naszego projektu zapraszamy do śledzenia aktualności.

Z niecierpliwością czekamy na wrzesień!

Gdzie na wycieczkę w nurcie EKO – czyli co warto zobaczyć we Wrocławiu

Dodano: 27 lipca 2016

(Click here for english)

Wycieczki do placówek naukowo-dydaktycznych we Wrocławiu to jedne z działań realizowanych w ramach projektu pn. „Mój zielony DOM”. Zapytaliśmy nauczycieli, jakie wycieczki wspominają najlepiej z uwagi na ich walor edukacyjny i atrakcyjność dla dzieci i młodzieży.

W załączonym artykule przedstawiamy wybrane przeważające opinie z przeprowadzonych przez biuro projektu ankiet ewaluacyjnych, które rysują na mapie Wrocławia wycieczkowy szlak młodego ekologa.

Co warto więc odwiedzić we Wrocławiu?
Zapraszamy do lektury na: https://moje.ngo.pl/x/1927702?filter_states=false
lub na: http://www.wroclaw.pl/gdzie-na-wycieczke-w-nurcie-eko

Co za nami, a co przed nami? Podsumujmy rok szkolny 2015/2016!

Dodano: 24 czerwca 2016

(Click here for english)

Koniec roku szkolnego składnia do refleksji. Przed nami wakacje! Dla dzieci i młodzieży z „Mojego zielonego DOMU" to czas wypoczynku, a dla biura projektu - czas wzmożonej pracy.Pora przygotować się na wrzesień, a w związku z planowanym przedłużeniem projektu do kwietnia 2017, biuro projektu w trakcie wakacji przygotowuje nowe działania projektowe na rok szkolny 2016/2017. Przed nami: wycieczki, zielone szkoły, wyjścia do Hydropolis, warsztaty i wyjścia do ZOO, warsztaty ekograffiti, warsztaty przyrodnicze, warsztaty florystyczne, warsztaty ekomydełek, warsztaty ekobiżuterii, wykłady i na zakończenie - konferencja podsumowująca projekt. A wszystko to sfotografujemy i zaprezentujemy w ciekawej formie fotoksiążki.

By przybliżyć skalę naszego projektu podsumujmy miniony rok szkolny. To, co zostało zrealizowane prezentujemy w liczbach:

1 konferencja etapowa

Wyjścia do Ogrodu Botanicznego: 18 na łączną liczbę osób 1124
Wyjścia do Ogrodu Japońskiego: 21 na łączną liczbę osób 736
Wyjścia do Humanitarium: 21 na łączną liczbę osób 667
Koło przyrodnicze w SP 22: 64 godz.
Koło przyrodnicze w ZS 24: 32 godz.
Koło przyrodnicze w ZS 4: 32 godz.
Koło ekograffiti w ZS 24: 32 godz.
Koło ekofoto w SP 22: 64 godz.
Koło ekofoto w ZS 4: 32 godz.

Mamy też na swoim koncie wydane 2 ekoulotki.
I rozdystrybuowane całe mnóstwo gadżetów.

Kolejny rok szkolny zapowiada się równie ciekawie.

Tymczasem wszystkim uczestnikom i sympatykom projektu życzymy udanych wakacji. Działamy dalej!

Słońce, eko-rywalizacja i uśmiech na twarzach dzieci i młodzieży - tak było na piątkowym ekopikniku projektu „Mój zielony DOM”.

Dodano: 6 czerwca 2016

(Click here for english)

Program wypełniony atrakcjami zabarwionymi nurtem EKO - zaczynając od otwarcia ścieżki przyrodniczej, eko-turnieju piłki nożnej, przez ciekawe eko-wykłady, a kończąc na pokazie eko-mody. Było kolorowo, artystycznie, edukacyjnie i... modnie! Bo bycie młodym ekologiem jest na czasie!

Jako organizatorzy, mamy nadzieję, że wykorzystaliśmy dobrze ten dzień, by choć trochę zainspirować dzieci i młodzież do bycia EKO - czyli bycia odpowiedzialnym za swoje środowisko.

Wszystkim partnerom tego wydarzenia - ekipie sklepu zoologicznego ZWIERZACZEK, wrocławskiemu ZOO, Kuchni MANA, Stowarzyszeniu KARAN, Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej we Wrocławiu, Policji - serdecznie dziękujemy! Dziękujemy również gościom i uczestnikom ekopikniku!

Zapraszamy do galerii zdjęć z tego wydarzenia.

Nagradzamy EKO-nauczycieli!

Dodano: 27 maj 2016

(Click here for english)

Laureaci Otwartego Międzyszkolnego Konkursu Ekologicznego na prezentację multimedialną odbierają nie lada nagrody. „Mój zielony DOM" nagradza zestawami prezentowymi firmy Parker piękne prezentacje multimedialne na temat: „Moje zajęcia ekologiczne z dziećmi”. Za udział w konkursie dziękujemy, a wszystkim nagrodzonym życzymy lekkiego pióra przy tworzeniu kolejnych ciekawych EKO-prezentacji!

W piątek 03.06.2016 r. w godz. 10.00-13.30 na terenie Zespołu Szkół Nr 24 we Wrocławiu – Leśnicy (przy ul. Pawła Eluarda 51-55) odbędzie się EKOPIKNIK projektu „Mój zielony DOM”.

Dodano: 17 maja 2016

(Click here for english)

W programie wiele atrakcji – zarówno dla dzieci, jak i młodzieży:

· godz. 10.00 – uroczyste otwarcie PRZYRODNICZEJ ŚCIEŻKI edukacyjnej

· w godz. 10.30-13.30 – co 15-minut – lekcje przyrody na żywo na nowo otwartej ścieżce edukacyjnej

· o godz. 10.30 i 11.30 – PRZEZ ŻOŁĄDEK DO SERCA – o wychowaniu i diecie domowych pupili, czyli dwa spotkania z zaklinaczem zwierząt Marcinem Matuszakiem z wrocławskiego ZOO oraz doradcą żywieniowym Małgorzatą Olejnik ze sklepu zoologicznego „Zwierzaczek”, autorką książki „Pies na diecie BARF"

· w godz. 12.00-13.30 spotkania z Martyną Perlik z Mana Kuchnia w 3 blokach: godz.12.00 – PYSZNE CHWASTY, czyli dzikie rośliny, które można jeść; godz.12.30 – Napoje EKO o cudownej mocy! Dlaczego IZOTONIK to dopalacz energetyczny? Jak zrobić go samemu i kiedy używać? oraz KWIATOWE napoje, które nie tylko pachną ale i smakują bosko; godz.13.00 – COŚ SŁODKIEGO dla każdego, czyli jak piecze się ciastka w cukierni i dlaczego lepsze są te MAMY

· w godz. 10.00-13.30 – na patio – malowanie EKOGRAFITTI, turniej EKOPIŁKI nożnej, wyścigi rzędów z ekologicznym torem przeszkód, KONKURSY i ZABAWY, zawody wędkarskie, EKOWARSZTATY z cyklu PRAKTYCZNE RADY NA ODPADY – ekobroszki, ekoczapki, breloki i ekobiżuteria oraz ekodoniczki, malowanie TWARZY, warsztaty fizyczno-chemiczne – tworzenie własnych BIO-MYDEŁEK, stoisko POLICJI z konkursami dla najmłodszych z udziałem KOMISARZA LWA, robótki ręczne Stowarzyszenia KARAN

· godz. 11.00-11.30 – konkurs MALOWANIA KREDĄ

· o godz. 10.30, 11.30, 12.30 – pokazy i nauka sygnalizacji chorągiewkami MOPS

· godz. 13.00 – POKAZ EKOMODY jako finał konkursu ZAPROJEKTUJ SWÓJ EKOSTRÓJ

Wstęp wolny!
Zapraszamy!

Organizatorzy: Biuro projektu „Mój zielony DOM” wraz z wrocławskimi placówkami objętymi projektem, tj. Zespołem Szkół Nr 24, Zespołem Szkół Nr 4, Szkołą Podstawową Nr 22 oraz Przedszkolem Nr 58

Partnerzy wydarzenia: Sklep zoologiczny ZWIERZACZEK, wrocławskie ZOO, Kuchnia MANA, Stowarzyszenie KARAN, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu, Policja

Patroni medialni: portal czasdzieci.pl, Radio Rodzina

Ekopiknik organizowany jest w ramach projektu: "Mój zielony DOM", współfinansowanego z funduszy EOG oraz środków Gminy Wrocław.